Friday, September 18, 2015

[VIDEO] Heboh !!! Seorang Pria Tampar Imam Yang Sedang Memimpin Sholat Jum'at di Masjid Negara, Kuala Lumpur Malaysia

loading...
Kejadian tak sedap terjadi di ibukota negara Malaysia, Kuala Lumpur siang tasi. Suasana solat Jumaat di Masjid Negara berubah ricuh ketika seorang pria secara tiba-tiba bertindak menampar imam masjid yang tengah mengimami sholat Jum'at berjama'ah [17/09/2015].

Entah apa sebabnya, Imam resmi kerajaan yang bernama Mohd Zuhairee Mohd Yatim tersebut ditampar tepat di arah depannya seperti yang terlihat dalam rekaman CCTV masjid. Tak ayal, rekaman tersebut beredar di media internet dan membuat banyak orang geram.

Menurut laman The Star, pria pelaku tersebut berasal dari etnis Kashmir, dan hingga kini belum diketahui apa motif penamparan tersebut. Berdasarkan pengakuannya kepada polisi, pria tersebut mengatakan bahwa dirinya mendapat bisikan suara agar maju ke depan menggantikan sang imam.

Kejadian itu mengemparkan seluruh jemaah masjid dan saksi-saksi yang merekam kejadian dalam bentuk gambar dan rakaman video.

Pelaku berhasil ditangkap oleh pihak berwajib, dan ketika dimasukkan ke dalam mobil untuk dihantar ke kantor polisi, beberapa jamaah yang emosi dengan perbuatan itu telah memukul lelaki tersebut. Kejadian ini pun berjaya dirakam dan diupload oleh media Astro Awani.

Sementara itu, orang banyak netizen yang meluapkan kemarahan mereka atas kejadian yang menimpa Imam Masjid Negara tersebut melalui lama resmi Facebook milik Masjid Negara Wilayah Persekutuan.

Allahurabbi ..rasanya amat mendukacitakan…Imam Masjid Negara kene lempang semasa solat jumaat tadi..,” tulis seorang netizen bernama Faizal Ismail.

Satu peristiwa yang mengejutkan berlaku ketika sedang solat Jumaat di rakaat pertama… ku fikirkan mic imam rosak… rupenye ~~~~ merah lebam pipi imam.. Allahu,” tulis Mohd Afif Abd Aziz.

Sedikit kekecohan berlaku di masjid negara. Imam ditampar (suspek org arab) ketika solat jumaat, terpaksa memberhentikan solat dan solat disambung semula. I’m here (saya di sini),” tulis Mohamad Faizal.

Bagi anda yang ingin melihat videonya, silahkan simak di bawah ini:



loading...

0 komentar:

Post a Comment

Artikel ini belum lengkap tanpa komentar anda!
Silahkan berkomentar yang santun dan cerdas, tidak menghina, tidak memaki dan tidak menyebar kebencian. Terima kasih