Monday, December 2, 2013

Ketika Sultan Menjadi Pengatur Lalu Lintas...!!!

loading...
Sultan Hassan al-Balkiah, Sultan Brunei menjadi pengatur lalu lintas ketika salah seorang pengiringnya yang mengendarai sepeda motor mengalami kecelakaan di jalan raya.

Sebuah gambar yang beredar di dunia maya menunjukkan sang Sultan tengah mengatur lalu lintas, sementara yang lain sibuk menolong sedang diberikan pertolongan pengiring yang mengalami kecelakaan tersebut.

Aksi Sultan ini mendapat banyak pujian dari pengguna jejaring sosial di dunia maya. Mereka kagum atas kebersahajaan sang Sultan dan kerendahan hatinya.


Menurut laporan Brunei Times, anggota pengiring Diraja Brunei itu terpaksa dilarikan ke rumah sakit terdekat  setelah bertabrakan dengan sebuah mobil dari arah berlawanan.

Kejadian tersebut berlangsung di dekat Jerudong Park,  di Jalan Raya Muara-Tutong semalam [1 Desember 2013].

Tanpa sungkan, Sang Sultan keluar dari kendaraan diraja dan menjadi pengatur lalu lintas, sementara anggota pengiringnya diberikan rawatan darurat.

Dalam kejadian itu, seorang anggota pengriring patah bahu kiri dan tangan, manakala seorang lagi cedera ringan tetapi masih dalam keadaan trauma dan terkejut selepas mereka dilanggar oleh sebuah kereta yang dipandu seorang wanita.

Pemandu itu dipercayai memandu melebihi batas laju yang dibenarkan.
loading...

0 komentar:

Post a Comment

Artikel ini belum lengkap tanpa komentar anda!
Silahkan berkomentar yang santun dan cerdas, tidak menghina, tidak memaki dan tidak menyebar kebencian. Terima kasih